Obsługa Klienta
to nasz priorytet
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. W razie potrzeby zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. W razie potrzeby zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Pod poniższym linkiem znajdziesz wzór oświadczenia dla gospodarstw rolnych nieprowadzących działalności gospodarczej.
Oświadczenie możesz złożyć:
Skany oraz zdjęcia podpisanych dokumentów nie będą przyjmowane.
WZÓR OŚWIADCZENIA:
___________________________________
Jeżeli szukasz informacji o limitach cen energii elektrycznej dla przedsiębiorców oraz „sektora jednostek samorządu terytorialnego”, wzoru oświadczenia dla przedsiębiorców lub szczegółów ustawy, prosimy o zapoznanie się z oficjalnymi, rządowymi komunikatami.
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku.
Według ustawy od 1 stycznia 2023 roku wszystkie gospodarstwa domowe oraz gospodarstwa rolne (które nie wykonują działalności gospodarczej) w kraju będą płacić za energię według ceny podanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Dla każdego gospodarstwa domowego będzie jednak przewidziany limit energii, którą mogą wykorzystać według tej „zamrożonej” ceny. Ten limit to 2 000 kWh rocznie. W niektórych przypadkach ten limit może być zwiększony. Do 2 600 kWh rocznie – obejmie gospodarstwa domowe, w których mieszkają osoby z niepełnosprawnościami, natomiast dla rodzin z Kartą Dużej Rodziny oraz rolników – limit wyniesie do 3 000 kWh rocznie.
Każde gospodarstwo domowe skorzysta z „zamrożonej” ceny energii, ale żeby uzyskać wyższy limit, trzeba będzie złożyć w Energii Polskiej odpowiedni wniosek. W przypadku odrębnych umów na sprzedaż energii elektrycznej oraz jej dystrybucję – wniosek trzeba będzie złożyć również u dystrybutora.
___________________________________
Jeżeli szukasz informacji o limitach cen energii elektrycznej dla przedsiębiorców oraz „sektora jednostek samorządu terytorialnego”, wzoru oświadczenia dla przedsiębiorców lub szczegółów ustawy, prosimy o zapoznanie się z oficjalnymi, rządowymi komunikatami.
Ceny te będą zależały od tego, u jakiego sprzedawcy jest podpisana Twoja umowa – taryfowanego, czy u sprzedawcy, który nie ma obowiązku stosowania taryfy zatwierdzonej przez Urząd Regulacji Energetyki.
Solare Energy nie stosuje taryfy, więc cena energii elektrycznej zakupowanej od Solare Energy zostanie określona na podstawie obliczeń dokonanych przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i podana do dnia 31 grudnia 2022 roku.
___________________________________
Jeżeli szukasz informacji o limitach cen energii elektrycznej dla przedsiębiorców oraz „sektora jednostek samorządu terytorialnego”, wzoru oświadczenia dla przedsiębiorców lub szczegółów ustawy, prosimy o zapoznanie się z oficjalnymi, rządowymi komunikatami.
Dokumenty można składać od dnia wejścia w życie ustawy do 30 czerwca 2023 roku.
Należy złożyć:
Oświadczenie można składać od dnia wejścia w życie ustawy:
___________________________________
Jeżeli szukasz informacji o limitach cen energii elektrycznej dla przedsiębiorców oraz „sektora jednostek samorządu terytorialnego”, wzoru oświadczenia dla przedsiębiorców lub szczegółów ustawy, prosimy o zapoznanie się z oficjalnymi, rządowymi komunikatami.
Zużycie prądu znajdziesz na swoich fakturach rozliczeniowych, w tabeli w kolumnie: „ilość” przy pozycji „energia elektryczna całodobowa”. Na podstawie okresu ujętego na fakturze można wyliczyć roczne rzeczywiste zużycie. Dzięki temu można sprawdzić, czy zużycie mieści się w odpowiednim limicie „zamrożonej” energii.
Prosimy pamiętać, że zamrożenie do 3 000 kilowatogodzin dla gospodarstw rolnych.
Nadwyżka względem limitu będzie rozliczana bez „zamrożenia” ceny.
___________________________________
Jeżeli szukasz informacji o limitach cen energii elektrycznej dla przedsiębiorców oraz „sektora jednostek samorządu terytorialnego”, wzoru oświadczenia dla przedsiębiorców lub szczegółów ustawy, prosimy o zapoznanie się z oficjalnymi, rządowymi komunikatami.
Nie możemy zweryfikować faktu, czy nasi Klienci są odbiorcami uprawnionymi – zgodnie z ustawą, według wiedzy Solare Energy złożenie oświadczenia jest decyzją Klienta objętą odpowiedzialnością karną.
Liczona jest data stempla pocztowego widniejąca na oświadczeniu – warunkiem przyjęcia takiego oświadczenia jest jego kompletność i poprawność wypełnienia.
Oświadczenie zostanie przyjęte w kolejnym miesiącu, pod warunkiem jego poprawności – zgodnie z postanowieniami ustawy.
Ustawa o limicie cen energii szczegółowo określa warunki, które należy spełnić, aby stać się odbiorcą uprawnionym do skorzystania z limitu. Po dokładne informacje prosimy kierować się do organów państwowych, które są odpowiedzialne za warunki prawne oraz wykonawcze przyjętych przepisów prawa. Szczegóły dostępne są w Dzienniku Ustaw oraz na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska pod adresem: https://www.gov.pl/web/klimat
Zgodnie z wiedzą Solare Energy złożoność przyjętych rozwiązań sprawia, że najlepszym dla Państwa rozwiązaniem będzie konsultacja swojej sytuacji z działem prawnym lub księgowym, który zna właściwości prowadzonej działalności gospodarczej.
Przypominamy również, że istnieje możliwość modyfikacji przez ustawodawcę przyjętych rozwiązań lub wprowadzenia nowych przepisów.
Przesyłane Solare Energy oświadczenia mogą podlegać weryfikacji jedynie w zakresie ich kompletności co do uzupełnionych pól oświadczenia. W zakresie treści i wskazanych przez Państwa danych nie mogą podlegać weryfikacji lub ocenie z naszej strony.
Oświadczenie można składać:
Jeśli zapewnili Państwo stabilne połączenie internetowe i mamy skonfigurowany monitoring do instalacji, mamy możliwość przeprowadzenia zdalnego i darmowego przeglądu pracy instalacji. Jeśli nie zapewnili Państwo Internetu, musimy zorganizować wyjazd serwisu, który jest odpłatny.
Należy skontaktować się z naszym serwisem, skąd pokierujemy Pana zdalnie przez prosty proces konfiguracji – nie zajmuje to więcej niż 5 minut.
Zgodnie z obecną ofertą gwarancja, którą udzielamy na prace montażowe wynosi 36 miesięcy.
Niestety nie, Klient jest zobowiązany do informowania Sprzedawcy o wykrytych wadach bądź usterkach w terminie 3 dni roboczych.
Sprzedawca przystąpi do usunięcia błędów w terminie 14 dni od chwili zgłoszenia.
Dofinansowanie dla właścicieli lub współwłaścicieli domów jednorodzinnych oraz wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali z oddzielną księgą wieczystą. Suma dochodów beneficjenta nie może przekroczyć 100 000 zł. Wysokość dotacji do 30 000 zł dla podstawowego poziomu dofinansowania, do 37 000,00 do 47 000 zł dotacja z prefinansowaniem, najwyższy poziom dofinasowania 69 000 zł-79 000zł. Dotacja na wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła na nowoczesne źródła ciepła spełniające najwyższe normy.
O dofinansowanie Mój Prąd 4.0 może ubiegać się klient który jest w nowym systemie nett-billing. Prosumenci rozliczający się w dotychczasowym systemie opustów również mogą otrzymać dotację, jednak muszą przejść na nowy system rozliczeń. Zakup i montaż mikroinstalacji 0d 2kW do 10kW służących na potrzeby istniejących budynków mieszkalnych. Wysokość dofinasowania nie więcej niż 4 tysiące zł. bez zakupu i montażu dodatkowych elementów tj. magazyn energii. Wymagane dokumenty: zaświadczenie OSD, oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu płatności, zaświadczenie Nett-billing, faktury VAT potwierdzające zakup instalacji fotowoltaicznej.
Ulga pozwala na odliczenie od dochodów (przychodów) wydatków związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych, wymiany źródeł ogrzewania oraz instalacji odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych. Limit ulgi termomodernizacyjnej wynosi 53 000 zł. Prawo do skorzystania z ulgi mają osoby rozliczające się fiskusem na podstawie skali podatkowej, podatku liniowego, płacący ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Podatnik musi być właścicielem lub współwłaścicielem budynku
Wszystko zależy od mocy Państwa instalacji oraz średniego zużycia energii w gospodarstwie domowym / firmie. Mając te informacje jesteśmy w stanie indywidualnie przybliżyć okres zwrotu inwestycji.
Operator w ciągu 30 dni od daty przesłania zgłoszenia, zweryfikuje dokumenty i ustali datę wymiany lub przeprogramowania licznika.
Po montażu inwestor zostaje przeszkolony przez ekipę z zakresu obsługi swojej instalacji. Uruchomienie falownika po wymianie licznika przez zakład energetyczny leży w gestii inwestora. W razie pytań możemy przeprowadzić przez ten proces klienta zdalnie.
W celu dokonania zgłoszenia instalacji do PSP, otrzymane z biura dokumenty należy dostarczyć do pobliskiej Straży Pożarnej w dwóch egzemplarzach – po jednym dla każdej ze stron oraz pozyskać potwierdzenie zgłoszenia.
Tak, projekty naszych instalacji są uzgadnianie z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.
Nie, po wymianie licznika należy dopilnować formalności w zakresie swojej umowy sprzedaży energii elektrycznej. Oznacza to, że należy dokonać aktualizacji umowy kompleksowej o źródło wytwórcze jakim jest mikroinstalacja lub poinformować swojego obecnego sprzedawcę prądu o fakcie zainstalowania instalacji PV na danym PPE.
Instalacja powinna pozostać wyłączona do momentu wymiany licznika na dwukierunkowy lub przeprogramowania obecnego. Wcześniejsze korzystanie z instalacji PV, może wiązać się z dodatkowymi kosztami na fakturze rozliczeniowej za energię elektryczną.
Jeżeli w umowie zostało zaznaczone, iż zgłoszenie dokonywane jest przez Solare Energy to zgłoszenie do OSD odbywa się w ciągu 21 dni od płatności końcowej – gotówką lub w przypadku leasingu od podpisania protokołu odbioru.
Tak, wydłużenie terminu może nastąpić w przypadku: występowania warunków atmosferycznych uniemożliwiających bezpieczny montaż Instalacji Fotowoltaicznej; wystąpienia siły wyższej; wpłaty przez Klienta zaliczki w terminie późniejszym niż wynikający z Umowy; zmiany ustalonego terminu montażu Instalacji Fotowoltaicznej na wniosek Klienta; opóźnień wynikających z działań lub zaniechań podmiotów niezależnych od Sprzedawcy; realizacja Umowy nie będzie możliwa na skutek nieprawdziwych lub niekompletnych informacji zawartych w Załączniku nr 2 – Ustalenia montażowe (audyt PV).
Przed przystąpieniem do montażu na adres mailowy podany w umowie, wpłyną komunikaty zawierające daty dostaw komponentów do realizacji montażu. Następnie nasz koordynator skontaktuje się z Państwem w celu wyznaczenia terminu montażu.
Montaż Instalacji Fotowoltaicznej nastąpi w terminie 30 dni od dnia:
1) Zaksięgowania pełnej kwoty zaliczki wpłaconej przez Klienta;
2) poinformowania Sprzedawcy o zawarciu przez Klienta umowy z instytucją finansującą w przedmiocie finansowania Instalacji Fotowoltaicznej (w przypadku gdy Klient nie finansuje Instalacji Fotowoltaicznej ze środków własnych) wraz z przesłaniem Sprzedawcy skanu umowy.
Po zakończeniu danego miesiąca, każdy wytwórca w mikroinstalacji otrzyma na wskazany adres mailowy informację z ilością energii elektrycznej sprzedanej Solare Energy (czyli wyprodukowanej nadwyżki energii).
Nadwyżka jest to ilość energii, która nie została wykorzystana w danej godzinie, przez co została wprowadzona do sieci.
Zleceniem montażu licznika oraz wykonaniem tego procesu zajmuje się lokalne OSD.
Co najmniej 30 dni przed planowanym uruchomieniem mikroinstalacji zgłoś się do lokalnego Operatora Systemu Dystrybucji (OSD) w celu dopełnienia wszelkich formalności. W kolejnym kroku skontaktuj się z nami w celu zawarcia umowy na odkup.
Tak, prosimy o przesłanie wiadomości na adres biuro@solare.pl lub kontakt przez formularz na naszej stronie i wskazanie:
– w celu przygotowania indywidualnej oferty.
To instalacja wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnego źródła energii (OZE), której łączna moc zainstalowana nie przekracza 50 kW.
Ilość odczytów licznika się nie zmieni. Ten sam inkasent będzie pojawiać się w takich samych odstępach czasu.
Nie ma takiej potrzeby. Zmiana sprzedawcy nie wymaga zmiany liczników. Prąd będzie przesyłany przy użyciu tych samych kabli, liczniki będą odczytywane w taki sam sposób, jak było to tej pory. Otrzymasz osobną fakturę za energię. Fakturę za usługi dystrybucyjne od dystrybutora.
W przypadku awarii lub jej podejrzenia dotyczącego instalacji energetycznej, zadzwoń na numer 991 który jest dostępny całą dobę, 7 dni w tygodniu. Warto pamiętać, że za awarię prądu nigdy nie odpowiada sprzedawca prądu, a jego dystrybutor.
Za pomocą e-bok, w zakładce – „zgłoszenia” Przez Infolinię: +48 690 991 991 Na adres mailowy: bok@solare.pl
Sprawdź na swojej poczcie skrzynkę SPAM. Jeżeli nie znalazłeś tam wiadomości z e-fakturą, zadzwoń na naszą infolinię w celu weryfikacji poprawności podanego adresu mailowego: +48 690 991 991.
E-faktury wysyłamy w formie maila z podsumowaniem istotnych informacji z faktury w formacie PDF.
E-fakturę otrzymasz na maila tego samego dnia, którego zostanie wystawiona, około godziny 22:00.
Nie. Jeżeli zgodzisz się na otrzymywanie e-Faktury, nie będziemy wysyłać Ci faktur w formie papierowej.
Z e-fakturą:
Nie ma różnicy między tymi fakturami. E-faktura jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa.
Prawdopodobnie konieczna jest weryfikacja Pani/Pana adresu poczty elektronicznej. • Prosimy w pierwszej kolejności o sprawdzenie na skrzynce zakładki SPAM (wiadomości e-śmieci). *po zalogowaniu na e-bok sprawdź, czy faktura została wystawiona. Tam również możesz ją pobrać • poprzez kontakt z BOK – poprzez e-bok i zakładkę zgłoszenia, infolinią: +48 690 991 991 lub mailowo bok@solare.pl
E-fakturę możesz opłacić w dogodny dla Ciebie sposób, ponieważ zawiera ona takie same informacje jak ta w formie papierowej. Polecamy e-płatność. Jest to najwygodniejszy sposób opłacania faktur.
Do wiadomości nie załączamy faktury jako dodatkowego dokumentu, ale zawiera ona podsumowanie z najważniejszymi informacjami potrzebnymi do dokonania płatności.
E-fakturę dostaniesz na maila tego samego dnia, w którym ją wystawimy. W wiadomości znajdziesz także kwotę oraz informacje potrzebne do przelewu.
Po aktywacji usługi, Twoją najbliższą fakturę prześlemy już w formie elektronicznej. Znajdziesz ją także w e-bok w zakładce Faktury.
Uruchomienie usługi oraz korzystanie z niej jest bezpłatne.
Każdy Klient, który ma zawartą umowę z naszą spółką, po wskazaniu adresu mailowego do wysyłki FV.
E-faktura to faktura w formie elektronicznej. Zawiera ona takie same dane i jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa. E-faktura jest bezpłatna i jest dokumentem, który prawnie obowiązuje.
Jeżeli na Twoim koncie rozliczeniowym znajduje się nadpłata, możesz wskazać nam, co z nią zrobić. Pobierz wniosek, wypełnij go, podpisz i odeślij w wersji elektronicznej lub papierowej, a my zajmiemy się resztą. Środki szybko i bezpiecznie znajdą się u Ciebie.
Tak. Klienci powinni opłacać należności zgodnie z otrzymanymi dokumentami rozliczeniowymi. Obniżka VAT i zwolnienie z akcyzy zostaną uwzględnione na fakturach rozliczeniowych obejmujących okresy, w których ma być obniżony VAT i zniesiona akcyza.
Od 1 stycznia 2022 r. do 31 maja 2022 r. podatek akcyzowy obniżony zostanie z 5 do 0 zł/MWh dla energii zużywanej przez klientów zakwalifikowanych do grupy taryfowej G.
Podatek VAT na prąd zostanie obniżony z 23 na 5% na okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r
Tarcza Antyinflacyjna wraz z ustawą o dodatku osłonowym zawiera 4 elementy, za których wprowadzenie odpowiedzialni są Sprzedawcy (3 elementy) oraz gminy (1 element). Sprzedawcy zajmą się obszarami polegającymi na:
Gminy realizować będą: – czynności z zakresu przyznania dodatku osłonowego.
Zmiana preferencji powiadomień możliwa jest poprzez kontakt mailowy na adres: bok@solare.pl. Jeśli w przyszłości zechcesz przywrócić powiadomienia, wystarczy, że ponownie aktywujesz zgody.
Poprzez powiadomienia SMS oraz e-mail przypominamy o:
Swoje preferencje dotyczące powiadomień i ścieżki komunikacji możesz zmienić w każdym momencie na portalu eBOK, Po zalogowaniu, z panelu po lewej stronie wybierz „Lista umów”, następnie „Umowa” i przejdź do podstrony „Wyrażone zgody”. Ustawienia zgód zmienisz poprzez przełączenie przycisku „Tak/Nie”.
Zmiana preferencji powiadomień możliwa jest również poprzez kontakt mailowy na adres: bok@energiapolska.com.pl.
Sprawdź, czy obie FV są wystawione za sprzedaż energii elektrycznej, czy może jedna jest za sprzedaż (od nas), a druga za dystrybucję energii:
a. Jeśli jedna jest za sprzedaż (od nas), a druga za dystrybucję energii, to jest to poprawnie,
b. Jeśli obie FV są wystawione za sprzedaż energii elektrycznej, to należy zweryfikować okres umowy – u którego sprzedawcy w tym okresie umowa sprzedaży energii elektrycznej była aktywna.
Jedna faktura zawiera opłaty za dystrybucję energii elektrycznej i jest wystawiana przez OSD (Operatora Systemu Dystrybucyjnego), druga faktura zawiera opłaty za sprzedaż energii elektrycznej i otrzymują ją Państwo od Solare Energy.
Informujemy, że wpłaty należy dokonać na numer konta, który jest na fakturze wytłuszczonym drukiem, ponieważ to jest indywidualny numer Twojego konta w naszym systemie. Tego numeru na białej liście nie ma, ponieważ jest to subkonto do konta wskazanego poniżej w treści wyjaśniającej. Zatem na białej liście widnieje jedynie konto główne.
Zweryfikuj, za jaki okres została wystawiona FV i do kiedy trwała umowa. Jeżeli fakturowany okres to okres trwania naszej umowy – prawdopodobnie wcześniej nie otrzymałeś rozliczenia za ten czas, lub jest to faktura korygująca dotychczasowe rozliczenie. Jeśli nadal występują niezgodności, zgłoś to do BOK.
Faktury na nowego nabywcę będą wystawiane od daty wejścia w życie cesji, czyli terminu na jaki Państwa Operator Systemu Dystrybucyjnego przyjmie zmianę odbiorcy na punkcie poboru. Natomiast dokumenty wystawiane do dnia przyjęcia zgłoszenia cesji będą jeszcze na poprzedniego nabywcę.
Wynika to z konieczności realizacji całego procesu zmiany odbiorcy, który jest czasochłonny i niezależny od nas. O przyjętych datach cesji biuro obsługi Klienta informuje po ich zatwierdzeniu zarówno Państwa jak i drugą stronę umowy cesji.
Faktury korygujące są wystawiane zazwyczaj w związku z weryfikacją danych pomiarowych, otrzymanych od Operatora Sieci Dystrybucyjnej, dotyczących ilości pobranej przez Państwa energii elektrycznej. Zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, za odczyt układów pomiarowo-rozliczeniowych odpowiada Operator Sieci Dystrybucyjnej. To na podstawie przekazanych przez niego danych, sprzedawca energii elektrycznej wystawia faktury za sprzedaną energię elektryczną.
Zgodnie z Instrukcjami Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, dane przekazywane przez Operatorów Sieci Dystrybucyjnych mogą być korygowane nawet do 15 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym wykonywana jest korekta. Oznacza to, że do tego czasu dane pomiarowe, będące podstawą do dokonania rozliczeń za sprzedaną energię elektryczną mogą zostać zmienione, w związku z czym powstaje konieczność dokonania wstecznych korekt faktur VAT dotyczących zafakturowanych już okresów rozliczeniowych.
Po dokonaniu niniejszej korekty, ilość zafakturowanej sprzedanej energii elektrycznej powinna pokrywać się z ilością energii elektrycznej wynikającą z faktur dystrybucyjnych wystawionych przez Operatora Sieci Dystrybucyjnej. Chcielibyśmy podkreślić, że czas korekty danych rozliczeniowych jest całkowicie niezależny od sprzedawcy energii
Plan polega na rozliczeniu co miesiąc za miesiąc wprzód w oparciu o deklarowane zużycie – stąd comiesięczne faktury rozliczeniowe na zbliżoną do siebie kwotę.
W momencie, kiedy otrzymujemy odczyt od Państwa Operatora Sieci Dystrybucyjnej, zostaje wystawiona faktura wyrównująca zużycie energii elektrycznej, tak by zafakturowana ilość kWh była zgodna z pomiarem i okresem od OSD.
Wtedy mogą Państwo zostać obciążeni wyższą kwotą niż zazwyczaj bądź otrzymać fakturę rozliczeniową z kwotą do zwrotu. Nadpłata oznacza możliwość skompensowania kolejnej faktury rozliczeniowej bądź otrzymania zapłaconej nadwyżki na konto bankowe.
Plan polega na rozliczeniu w oparciu o rzeczywiste zużycie energii elektrycznej. Faktury wystawiamy dopiero po otrzymaniu odczytu od Państwa Operatora Sieci Dystrybucyjnej.
Plan polega na rozliczeniu co miesiąc za miesiąc poprzedni, w oparciu o deklarowane zużycie – stąd comiesięczne faktury rozliczeniowe na zbliżoną do siebie kwotę.
W momencie, kiedy otrzymujemy odczyt od Państwa Operatora Sieci Dystrybucyjnej, zostaje wystawiona faktura wyrównująca zużycie energii elektrycznej, tak aby zafakturowana ilość kWh była zgodna z pomiarem i okresem od OSD.
Wtedy mogą Państwo zostać obciążeni wyższą kwotą niż zazwyczaj, bądź otrzymać fakturę rozliczeniową z kwotą do zwrotu. Nadpłata oznacza możliwość skompensowania kolejnej faktury rozliczeniowej lub otrzymania zapłaconej nadwyżki na konto bankowe.
Termin wskazany jest na FV. Termin płatności to 14 dni od daty wystawienia faktury.
Poprzez zgłoszenie na infolinii lub mailem na bok@solare.pl.
Informację o fakturze możesz uzyskać telefonicznie lub przez e-mail. Jeżeli chciałbyś ponownie otrzymać fakturę, zgłoś to podczas kontaktu z BOK, a prześlemy duplikat faktury.
Powstałą niedopłatę należy jak najszybciej uregulować, ponieważ od nieterminowych płatności naliczane są odsetki ustawowe.
Powstałą nadpłatę zaliczymy na poczet płatności w najbliższym okresie rozliczeniowym. Jeśli jednak interesuje Cię zwrot nadpłaty na wskazany rachunek bankowy, możemy przekazać środki na podstawie pisemnego wniosku, który należy przesłać na adres korespondencyjny naszej spółki.
Numer Klienta znajdziesz na każdej fakturze za prąd. W tytule przelewu podaj nr faktury, za którą płacisz.
Numer Klienta znajduje się na fakturze rozliczeniowej po symbolu /K…. w numerze faktury: FVE-R/K…/…/2021
W trosce o środowisko drukujemy faktury czarno-białe – są one oryginałami.
Podpisując umowę kompleksową z Solare Energy będziesz otrzymywał/-a jedną fakturę, uwzględniającą opłaty za dystrybucję i zużytą energię. Umowa kompleksowa dostępna jest wyłącznie dla klientów Indywidualnych.
Jeśli skorzystasz z umowy sprzedażowej będziesz otrzymywał/-a dwie faktury: jedną za dystrybucję od OSD oraz drugą za sprzedaż energii od Solare Energy Sp. z o.o. Są to dwie faktury, ale obejmujące inny zakres opłat.
Cennik standardowy zawiera ceny ustalone dla każdej z taryf oraz wysokość opłaty handlowej. Cennik ten obowiązuje, jeśli dotychczasowy okres umowy dobiegł końca, a Umowa nie została wypowiedziana. W ten sposób zapewniamy Ci ciągłość dostaw i nie narażamy na sprzedaż rezerwową. Cennik znajdziesz pod adresem:
Okres wypowiedzenia umowy znajduje się w Ogólnych Warunkach Umowy.
Zadaniem Sprzedawcy rezerwowego jest zapewnienie dostaw energii elektrycznej odbiorcom końcowym, w przypadku, gdy wybrany przez odbiorców sprzedawca zaprzestanie realizacji umowy sprzedaży lub umowy kompleksowej oraz w przypadku, gdy wygasłe postanowienia umowy sprzedaży lub umowy kompleksowej (dalej: „Dotychczasowa Umowa”) z dotychczasowym sprzedawcą.
OSD, w celu zapewnienia ciągłości dostaw, zawiera w imieniu i na rzecz Odbiorcy umowę sprzedaży rezerwowej lub umowę kompleksową, zawierającą postanowienia sprzedaży rezerwowej (dalej: „Umowa rezerwowa”) ze Sprzedawcą, na warunkach określonych we wzorze Umowy rezerwowej, według Cennika Sprzedaży Rezerwowej (dalej: „Cennik”), zgodnie z Ofertą.
Cennik oraz wzór Umowy rezerwowej dostępny jest na stronie internetowej. Umowa rezerwowa obowiązuje od dnia zaprzestania realizacji Dotychczasowej Umowy i zawierana jest na czas nieokreślony.
Nie. Zmiana sprzedawcy jest bezpieczna i odbywa się bez przerw w dostawie prądu, ponieważ nie wymaga zmiany instalacji oraz licznika.
Możesz, ale nie musisz. Jeżeli udzielasz nam pełnomocnictwa, to my w Twoim imieniu wypowiadamy umowę i załatwiamy wszystkie formalności.
Dystrybutor posiada własną sieć dystrybucyjną, czyli kable, transformatory i liczniki mierzące zużycie energii. Sprzedawca jest pośrednikiem, który korzysta z infrastruktury dystrybutora i jest odpowiedzialny za dostawę energii bezpośrednio do końcowego odbiorcy. Ponieważ sprzedaż energii nie podlega ograniczeniom, jej odbiorca może wybrać firmę, od której chce zakupić energię.
Montaż instalacji fotowoltaicznej nie uprawnia do bez kosztowego rozwiązania umowy zawartej na czas określony z wcześniejszym terminem.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, możliwość odstąpienia istnieje dla Klienta Indywidualnego, spółek cywilnych i osobowych w terminie 14 dni od daty jej podpisania.
Możliwe jest zawarcie umowy dla lokalizacji, w której realizowane będzie nowe przyłącze – niemniej jednak usługę przyłączenia realizuje dedykowany OSD (PGE, Tauron, Energa, Enea, Innogy itd.), więc najpierw należy zawrzeć umowę o przyłączenie oraz uzyskać Kartę Danych Technicznych. Z tymi dokumentami Energia Polska będzie mogła realizować umowę.
Po zmianie sprzedawcy, wystawcą faktury będzie Solare Energy, zatem zmieni się numer rachunku do wpłat oraz spółka prowadząca rozliczenia.
Informację o aktualnej grupie taryfowej znajdziesz na umowie z dotychczasowym sprzedawcą lub na ostatniej fakturze.
Tak. Na podstawie pełnomocnictwa, przeprowadzimy zmianę sprzedawcy w Twoim imieniu – wypowiemy dotychczasową umowę na dostawy energii/gazu i dokonamy zgłoszenia zmiany sprzedawcy. Pełnomocnictwo podpiszesz razem z umową.
Tak. Zmiana sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi kosztami.
Minimalny czas zmiany sprzedawcy to 21 dni – jest to termin nieprzekraczalny, gdyż z minimum takim wyprzedzeniem możemy dokonać zgłoszenia Twojej umowy do OSD.
Należy brać jednak pod uwagę czas na podpisanie umowy, weryfikowanie jej i dostarczenie w oryginale do naszej spółki. Dodatkowo uwzględniamy okres wypowiedzenia Twojej dotychczasowej umowy, tak by zmiana sprzedawcy nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi dla Ciebie kosztami.
Prawdopodobnie konieczna jest weryfikacja Pani/Pana adresu poczty elektronicznej.
Wymagane dokumenty:
Przy zmianie danych/cesji wymagane są następujące dokumenty:
W przypadku zmiany adresu PPE, nr budynku, nazwy ulicy – pismo z urzędu gminy/miasta o zmianie nazwy ulicy/nadaniu numerów itd.
Informacje o zmianie danych, a w szczególności cesji, należy przesłać do nas jak najszybciej, ze względu na terminy obowiązujące nas przy zgłaszaniu zmian danych w OSD. Podpisując umowę cesji, czy przekazując dokument zmiany danych należy mieć na uwadze, że zmiana może trwać nawet do dwóch miesięcy – w zależności od OSD i realizacji wniosku (przy złożeniu wniosku o UD na nowe dane, OSD ma 21 dni na przygotowanie UD, a po jej zawarciu dokonujemy zgłoszenia, które również wykonujemy na +21 dni).
Prześlij zapytanie na bok@solare.pl – w swojej wiadomości zawrzyj elementy umowy, które chcesz zmienić: zmiany zgód, zgłoszenie zmian danych/taryfy/mocy itd.
Na rozpatrzenie reklamacji mamy 14 dni od daty przyjęcia zgłoszenia reklamacji (wpływ pisma/maila, telefon).