Obsługa Klienta
to nasz priorytet


Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. W razie potrzeby zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Montaż PV


Instalacja sąsiada o tej samej mocy produkuje więcej, co mogę z tym zrobić?

Jeśli zapewnili Państwo stabilne połączenie internetowe i mamy skonfigurowany monitoring do instalacji, mamy możliwość przeprowadzenia zdalnego i darmowego przeglądu pracy instalacji. Jeśli nie zapewnili Państwo Internetu, musimy zorganizować wyjazd serwisu, który jest odpłatny.

W dzień montażu nie zapewniłem połączenia internetowego dla falownika, co mam zrobić, aby mieć podgląd na instalację w aplikacji na telefonie?

Należy skontaktować się z naszym serwisem, skąd pokierujemy Pana zdalnie przez prosty proces konfiguracji – nie zajmuje to więcej niż 5 minut.

Ile wynosi gwarancja na prace montażowe?

Zgodnie z obecną ofertą gwarancja, którą udzielamy na prace montażowe wynosi 36 miesięcy.

Moja instalacja przestała pracować 3 miesiące temu, nie monitoruję jej pracy, czy zostanie wypłacone mi odszkodowanie z tego tytułu?

Niestety nie, Klient jest zobowiązany do informowania Sprzedawcy o wykrytych wadach bądź usterkach w terminie 3 dni roboczych.

Moja instalacja zakomunikowała błąd, ile mam czekać na naprawę?

Sprzedawca przystąpi do usunięcia błędów w terminie 14 dni od chwili zgłoszenia.

Czyste Powietrze

Dofinansowanie dla właścicieli lub współwłaścicieli domów jednorodzinnych oraz wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali z oddzielną księgą wieczystą. Suma dochodów beneficjenta nie może przekroczyć 100 000 zł. Wysokość dotacji do 30 000 zł dla podstawowego poziomu dofinansowania, do 37 000,00 do 47 000 zł dotacja z prefinansowaniem, najwyższy poziom dofinasowania 69 000 zł-79 000zł. Dotacja na wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła na nowoczesne źródła ciepła spełniające najwyższe normy.

Mój Prąd

O dofinansowanie Mój Prąd 4.0 może ubiegać się klient który jest w nowym systemie nett-billing. Prosumenci rozliczający się w dotychczasowym systemie opustów również mogą otrzymać dotację, jednak muszą przejść na nowy system rozliczeń. Zakup i montaż mikroinstalacji 0d 2kW do 10kW służących na potrzeby istniejących budynków mieszkalnych. Wysokość dofinasowania nie więcej niż 4 tysiące zł. bez zakupu i montażu dodatkowych elementów tj. magazyn energii. Wymagane dokumenty: zaświadczenie OSD, oświadczenie wnioskodawcy o dokonaniu płatności, zaświadczenie Nett-billing, faktury VAT potwierdzające zakup instalacji fotowoltaicznej.

Ulga termomodernizacyjna

Ulga pozwala na odliczenie od dochodów (przychodów) wydatków związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych, wymiany źródeł ogrzewania oraz instalacji odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych. Limit ulgi termomodernizacyjnej wynosi 53 000 zł. Prawo do skorzystania z ulgi mają osoby rozliczające się fiskusem na podstawie skali podatkowej, podatku liniowego, płacący ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Podatnik musi być właścicielem lub współwłaścicielem budynku

Ile lat moja instalacja będzie się zwracała?

Wszystko zależy od mocy Państwa instalacji oraz średniego zużycia energii w gospodarstwie domowym / firmie. Mając te informacje jesteśmy w stanie indywidualnie przybliżyć okres zwrotu inwestycji.

Kiedy Operator przyłączy moją mikroinstalacje do sieci?

Operator w ciągu 30 dni od daty przesłania zgłoszenia, zweryfikuje dokumenty i ustali datę wymiany lub przeprogramowania licznika.

Kto jest odpowiedzialny za uruchomienie mojej instalacji po wymianie licznika na dwukierunkowy?

Po montażu inwestor zostaje przeszkolony przez ekipę z zakresu obsługi swojej instalacji. Uruchomienie falownika po wymianie licznika przez zakład energetyczny leży w gestii inwestora. W razie pytań możemy przeprowadzić przez ten proces klienta zdalnie.

Jak dokonać zgłoszenia instalacji do Państwowej Straży Pożarnej?

W celu dokonania zgłoszenia instalacji do PSP, otrzymane z biura dokumenty należy dostarczyć do pobliskiej Straży Pożarnej w dwóch egzemplarzach – po jednym dla każdej ze stron oraz pozyskać potwierdzenie zgłoszenia.

Czy projekt instalacji PV jest uzgodniony z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych?

Tak, projekty naszych instalacji są uzgadnianie z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych.

OSD wymieniło mi licznik, czy to już wszystko?

Nie, po wymianie licznika należy dopilnować formalności w zakresie swojej umowy sprzedaży energii elektrycznej. Oznacza to, że należy dokonać aktualizacji umowy kompleksowej o źródło wytwórcze jakim jest mikroinstalacja lub poinformować swojego obecnego sprzedawcę prądu o fakcie zainstalowania instalacji PV na danym PPE.

Kiedy mogę uruchomić moją instalację?

Instalacja powinna pozostać wyłączona do momentu wymiany licznika na dwukierunkowy lub przeprogramowania obecnego. Wcześniejsze korzystanie z instalacji PV, może wiązać się z dodatkowymi kosztami na fakturze rozliczeniowej za energię elektryczną.

W jakim czasie moja instalacja pv zostanie zgłoszona do OSD?

Jeżeli w umowie zostało zaznaczone, iż zgłoszenie dokonywane jest przez Solare Energy to zgłoszenie do OSD odbywa się w ciągu 21 dni od płatności końcowej – gotówką lub w przypadku leasingu od podpisania protokołu odbioru.

Czy termin realizacji umowy może ulec zmianie?

Tak, wydłużenie terminu może nastąpić w przypadku: występowania warunków atmosferycznych uniemożliwiających bezpieczny montaż Instalacji Fotowoltaicznej; wystąpienia siły wyższej; wpłaty przez Klienta zaliczki w terminie późniejszym niż wynikający z Umowy; zmiany ustalonego terminu montażu Instalacji Fotowoltaicznej na wniosek Klienta; opóźnień wynikających z działań lub zaniechań podmiotów niezależnych od Sprzedawcy; realizacja Umowy nie będzie możliwa na skutek nieprawdziwych lub niekompletnych informacji zawartych w Załączniku nr 2 – Ustalenia montażowe (audyt PV).

Kiedy zostanę poinformowany o starcie przygotowań do montażu mojej instalacji?

Przed przystąpieniem do montażu na adres mailowy podany w umowie, wpłyną komunikaty zawierające daty dostaw komponentów do realizacji montażu. Następnie nasz koordynator skontaktuje się z Państwem w celu wyznaczenia terminu montażu.

W jakim czasie zostanie zrealizowany montaż mojej instalacji fotowoltaicznej?

Montaż Instalacji Fotowoltaicznej nastąpi w terminie 30 dni od dnia:

1) Zaksięgowania pełnej kwoty zaliczki wpłaconej przez Klienta;

2) poinformowania Sprzedawcy o zawarciu przez Klienta umowy z instytucją finansującą w przedmiocie finansowania Instalacji Fotowoltaicznej (w przypadku gdy Klient nie finansuje Instalacji Fotowoltaicznej ze środków własnych) wraz z przesłaniem Sprzedawcy skanu umowy.

Jak możemy Ci dziś pomóc?


Masz więcej pytań?
Wybierz swoją kategorię.

Nasza infolinia z chęcią Ci pomoże:

Możesz też do nas napisać:

Używamy plików cookies i podobnych technologii, m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.